Joni Mitchell – Both Sides Now

Voor degenen die mij echt goed kennen… is het volgens mij ook niet bekent dat Joni Mitchell mij ook heel veel doet. In tegenstelling tot veel andere artiesten vind ik haar stem met de jaren mooier worden. Luister eens naar het nummer Both Sides Now (youtube video) dat ze in 2000 als afsluitend nummer op het gelijknamige album zette.
Joni Mitchell - Both sides Now
‘Both Sides Now’ nam joni voor het eerst begin jaren 60 op, en kreeg toen veel kritiek over zich heen omdat ze te jong was om dit nummer te schrijven. Laat het nu dan wel ‘ gepast’ zijn. Het is zo’n mooi nummer dat je het liefste draait ’s avonds, met een glas wijn en je half slapend op de bank weg droomt.

Ik ben erg benieuwd naar haar album Traveloque waarop ze een aantal oude nummers met volledig orkerst heeft opgenomen.

extra: voor het jonge Joni Mitchell gevoel:
for free (live) (youtube video)




    Plaats een reactie